10 Alimente bogate in potasiu

ALIMENTE BOGATE IN POTASIU

Alimente bogate potasiu
Alimente bogate potasiu

Alimentele bogate în potasiu reprezintă o parte esențială a oricărei diete echilibrate. Mineralele ajută la reglarea nivelului lichidelor corpului, ajută funcția musculară și la îndepărtarea deșeurilor și asigură funcționarea corectă a sistemului nervos. Cercetările arată că potasiul reduce tensiunea arterială la persoanele cu hipertensiune arterială și poate reduce riscul de accident vascular cerebral.

Dacă nivelul de potasiu este prea scăzut, o afecțiune cunoscută sub numele de hipokaliemie, poate provoca oboseală, insomnie, depresie, slăbiciune musculară sau crampe și probleme cardiovasculare, cum ar fi un ritm cardiac anormal.

Hipokaliemia se poate datora lipsei de potasiu în dieta dumneavoastră, deși mai frecvent este rezultatul luării anumitor medicamente eliberate pe bază de prescripție medicală. În timp ce potasiul scăzut în organism este o preocupare, este, de asemenea, posibil ca nivelul potasiului sa creasca prea mult, ceea ce duce la niveluri de potasiu din sânge, care sunt prea mari – numit hiperkaliemie. Acest lucru este ceva ce trebuie să fiți deosebit de conștienți dacă aveți probleme cu rinichii.

CITITI SI:  Un elixir al vietii si al tineretii: USTUROI MACERAT IN VIN ROSU

Rinichii ajută la reglarea cantității de potasiu din organism, dar dacă acestea nu funcționează corect, prea mult potasiu poate intra în sânge, provocând slăbiciune sau amorțeală și, posibil, aritmie și atac de cord.

O varietate de medicamente, cum ar fi inhibitorii ACE, medicamentele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS) și anumite diuretice, pot aduce, de asemenea, nivelurile de potasiu prea mari. Deși unii oameni trebuie să evite să mănânce prea multe alimente bogate în potasiu, majoritatea adulților sănătoși ar trebui să vizeze un aport de aproximativ 4.700 mg (mg) pe zi.

Când oamenii se gândesc la potasiu în alimente, se gândesc adesea mai întâi la banane. Și da, bananele sunt într-adevăr o bună sursă de nutrienți, dar există o mulțime de alte moduri colorate, gustoase și hrănitoare pentru a lucra cantitatea potrivită de potasiu într-o dietă sănătoasă.

Pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, am venit cu câteva opțiuni, cum ar fi roșiile uscate în soare, aruncate într-o salată sau pe o pizza, caise uscate și alte fructe făcute pentru snacking, fructe de pădure, avocado. Frunzele verzi, fasolea, cartofii, peștele și laptele sunt câteva modalități excelente de a obține potasiul de care aveți nevoie.