10 alimente care ajuta memoria

ALIMENTE CARE AJUTA LA IMBUNATATIREA MEMORIEI

399
Alimente care ajuta memoria

Iată zece alimente care ajuta la îmbunătățirea memoriei. Veti observa ca toate aceste alimente sunt de culoare rosie sau violet. Asta pentru că substanta fitochimica care le colorează, antocianina, este substanta care ajuta la imbunatatierea memoriei

Afinele

Afinele au fost prezentate în numeroase studii ca fac lucruri minunate pentru memorie și pentru creier în general. Afinele contin antocianina, o substanta cunoscuta pentru stimularea memoriei. Ele conțin, de asemenea, multe alte substanțe fitochimice care contribuie mentinerea sanatoasa a funcției creierului.

Merele

Merele conțin niveluri ridicate de quercetin, un antioxidant care a fost demonstrat în studiile recente pentru ca protejează împotriva bolii Alzheimer. Merele roșii conțin, de asemenea, antocianină în coaja lor.

Spanac

Un studiu a constatat că hrănirea şoboloanilor cu spanac a împiedicat și chiar a inversat pierderea memoriei. Acest lucru se datorează în parte conținutului ridicat de acid folic, un nutrient care se crede că este protector împotriva bolii Alzheimer și a pierderii de memorie legată de vârstă. Doar o jumătate de ceaşcă de spanac gătit oferă două treimi din necesarul zilnic de acid folic.

Ceapa

Ceapa rosie conține antocianină și quercetin. Ceapa galbenă și albă conține de asemenea niveluri bune de quercetin. În India, ceapa este folosită de secole ca un remediu popular pentru a stimula memoria.

Brocoli

Broccoli conține quercetin. Este, de asemenea, o sursă bună de acid folic.

Sfecla rosie

Sfecla este o sursa buna de antocianina si acid folic.

Strugurii

Strugurii roșii, rose și negrii conțin ambele substanţe benefice memoriei, quercetinul și antocianina. Vinul roșu conține, de asemenea, niveluri ridicate ale acestor substanțe fitochimice.

Cireşele

Un alt aliment roșu care este o sursă bună de antocianină.

Vinetele

Vinetele sunt o mare sursa de antocianina. De asemenea, conține nazunin, un antioxidant care protejează lipidele din membranele celulelor creierului.

Rozmarin

Cercetătorii au descoperit că acidul carnosic din rozmarin este neuroprotector și poate juca un rol în prevenirea bolii Alzheimer și a altor tulburări cerebrale neurodegenerative. Un studiu a constatat chiar că doar mirosul de rozmarin a îmbunătățit memoria angajatilor din birouri.