Uleiul de in o bomba de sanatate pentru organism

ULEIUL DE IN SI BENEFICIILE SALE PENTRU ORGANISM

Uleiul de in
Uleiul de in

Uleiul de in este un produs natural, obtinut prin presarea la rece a semintelor de in, astfel incat proprietatile curative si calitatile tamaduitoare sa nu fie pierdute.

ULEIUL DE IN – COMPOZITIA CHIMICA

Uleiul de in este bogat în vitamine, minerale şi este o excelentă sursă de acizi grași sănătoși Omega 3 şi Omega 6. Uleiul de in contine acidul gras esential alfa-linolenic pe care organismul il transforma in acid eincosapentaenoic (EPA) si acid docosahexaenoic (DHA), acizi grasi omega-3, care se gasesc in uleiul de peste.

ULEIUL DE IN – BENEFICII PENTRU ORGANISM

Dovezile sugereaza ca persoanele care consuma o dieta bogata in alfa-linolenic sunt mai putin susceptibile sa sufere un atac fatal de cord. Acidul alfa-linolenic poate reduce riscurile dezvoltarii bolilor cardiovasculare intr-o varietate de moduri, inclusiv pentru a creste numarul trombocitelor si a reduce inflamatia, incurajeaza sanatatea vaselor de sange si reduce riscul aparitiei aritmiilor.

Mai multe studii realizate pe oameni sugereaza ca dietele bogate in acizi grasi omega-3, inclusiv alfa-linolenic, pot scadea tensiunea arteriala. Totusi nu este clar daca folosirea de suplimente din seminte de in ar avea acelasi efect asupra sanatatii inimii.

Uleiul de in contine compusi importanti numiti lignani, care sunt bogati in estrogen si antioxidanti. Semintele de in contin de 800 de ori mai multi lignani decat alte alimente. Acestia intervin in procesul de dezvoltare al celulelor canceroase.

Uleiul de in hidrateaza foarte bine pielea uscata si ii reda stralucirea naturala. Pentru ca este bogat in acid linoleic reduce ridurile fine, iar proprietatile antiinflamatorii ajuta la tratarea unor afectiuni ca acneea, rozaceea.

CITITI SI:  Un elixir al vietii si al tineretii: USTUROI MACERAT IN VIN ROSU

Administrat oral, uleiul de in actioneaza ca un lubrifiant natural pentru articulatiile bolnave. Un tratament cu ulei de in ajuta la reducerea durerilor date de artrita, dar mentine si sanatatea oaselor.

ULEIUL DE IN – ADMINISTRAREA ZILNICA

Necesarul zilnic de acizi grasi omega 3 este de doua lingurite de ulei de in pe zi, dimineata si seara, inainte de masa.
A nu se depasi 3 linguri de ulei / zi, fie el si de in, deoarece exista riscuri de ingrasare si de crestere a lipidelor plasmatice.
Trebuie avut in vedere faptul ca uleiul de in este totusi un ulei, fiind astfel chiar situat in varful listei alimentelor celor mai calorigene. Astfel o lingura de ulei (15 ml) x 9,3 kcal/gram, depaseste cu mult de 100 kcal.

ULEIUL DE IN – EFECTE ADVERSE

Femeile cu cancer ovarian, la sân sau uterin trebuie să consulte un medic specialist pentru că aceste seminţe conţin substanţe similare estrogenului. La fel şi în cazul femeilor însarcinate. De asemenea, persoanele care suferă de afecţiuni ce pot fi agravate de conţinutul mare de fibre alimentare trebuie să evite aceste seminţe.

Acizii grasi omega 3 pot creşte riscul de hemoragie în cazul persoanelor care urmează un tratament pentru subţierea sângelui / prevenirea formării de cheaguri de sânge. Seminţele de in pot diminua nivelul de glucoză din sânge şi astfel pot potenţa efectele insulinei şi a altor medicamente pentru diabet.

Produsele ce conţin seminţe de in parţial degresate pot creşte nivelul de trigliceride şi astfel consumul nu este recomandat persoanelor cu un nivel ridicat al trigliceridelor. Pentru că pot diminua presiunea arterială aceste seminţe nu sunt recomandate persoanelor cu o presiune scazută.

CITITI SI:  Soia - Un adevarat cocktail de vitamine si minerale